Daisypath Anniversary tickers

mp3

my stalkerrs

perihal aku..

My Photo
nabiela_pk
kuala terengganu
hye to all... hepi reading...
View my complete profile

Sunday 19 February 2012

teguran ALLAH s.w.t


allah mnegur kite dengan banyak care, depends pada diri kita la plak nak terime ke x... contoh kalo kite terdengar ceramah kat radio, atau menghadiri atau menonton mane2 ceramah kat youtube ke ape.... tu adelah sbb kite dipilih oleh Allah untuk mndengar, so say alhamdulillah sbb Allah masih lagi pedulikan kite... masih nak kite belajar dan tahu agama, hukum hakam, adab2..and so on...
sebenarnye masih banyak lagi cara lain,..beribu2 cara untuk Allah menegur hambanya kerana Allah maha penyayang...
ade contoh aku sendiri yang dulunye pakai baju ikut body , pastu ade suatu hari..dalam 2-3minggu jugak ,asyik nmpk orang2 alim je and jadi terkesan dalam hati...tgk diorg sedap je mate memandang,bukannye sume yang lalu tu alim2...tp bile tgk org2 yang tutup aurat ni...perasaan jadi len and mate asyik pandang die je...subhanAllah...indahnya ciptaan Allah... and aku sangatlah xsuke tgk org pakai baju ketat2...aku bukan nak berlagak alim..just expressing my feeling....
selepas dari tu, aku mule tinggalkan pakaian yang agak ketat2, and pakai baju kurung setiap mase, selesa bile berbaju kurung, tp kadang pakai jugak blouse labuh...tu pon still ade yang perli2..huhu~ tp xpe la..mulut org, smpai bile kite nak tutup...asalkan kite buat sesuatu kerana ALLAh..bukan untuk dapatkan pujian...
insyaAllah~
ape yang aku nak smpaikan kali ni adalah, bile kite terase dengan sesuatu sindiran, terbace sesuatu yang mnyebabkan kite tersedar something,ditimpa musibah... mungkin Allah sedang menegur kite,..
berhijrahlah ke arah kebaikan ye kawan2..
insyaAllah akan dipermudahkan urusan dunia dan akhirat...
ameennn~

0 comments: